torsdag, oktober 28, 2010

TV och dramaten

Ny TV! Äntligen :) När pappa var här senast gjorde han klart för mig att den bigbautastora 32tumstjockteven med djup 70 cm hade gjort sin sista flytt. Jag tyckte att jag kunde sälja den för 100 kr eller nåt men pappa "du får betala någon för att hämta den där!" Min fina LCD full HD 32 tum beställdes onsdag natt på komplett.se för ringa 2990 kr :) Kom på fredagen. Självklart skulle den invigas till idol kl 20.00 så åkte till Hötorget på fredag kväll efter jobbet för att hämta den. Det är ju bara 32 tum, inga problem att bära hem, har ju en IKEAblåkasse om handtag skulle saknas på kartongen, tänkte jag :) Oj vad stor kartongen var! Å handtagen var visst på sidorna på den nästan 1 meter breda kartongen. IKEAkassen såg väldigt liten ut. Bara att bära! Med sikte på idol var det bara att traska till t-banan. Folk stirrade, och inte lite... Glodde! På mig, på teven, på mig, på teven.. I vanliga fall går tankarna i mitt huvud "rör du mig slår jag ner dig". Nu var det "snor du den springer jag ikapp dig å slår ner dig!" Fredag kväll... t-bana.. folk... galen blick... ingen vågade närma sig! Väl framme i Bergshamra möttes jag av några barn. Som vanligt säger de rakt ut vad de tänker å ser... "LCD-TV" Gulliga barn, de står inte bara å glor, tänkte jag. Men så kom det! "Vilken fjuttig" BORTSKÄMDA SNORUNGAR!!! Men vuxen som man är så säger man inte vad man tänker och ser... Efter att ha spänt överkroppen en halvtimme och bokstavligen släppt teven, infann sig nästa projekt. Få ner tjockfetingtungteven från bänken. Galet tung! Otroligt otymplig! Men ner kom den :) Problemet var bara att en hel kvadratmeter av de 22,8 var täckt av schabraket. Fick stå under köksbordet fram till idag. Dramaten, min bästa vän! Räddaren i nöden! Underbart! Den ska hjälpa mig att bli av med klumpen, tänkte jag i morse. Kollade in så att ingen vaktis skulle stoppa min plan. Tjockteven skulle ut i soprummet. Inte helt ok egentligen, men hos mig fick den inte bo kvar. Mätte teven, 91 cm. Mätte dörren, 92 cm. Teven på dramat, genom dörren, stopp. Teven hade växt. Försökte trycka igenom den men gick inte... in i lägenheten igen. Tjocksmocken åkte av med en duns. Ut med klumpen i korridoren, nytt försök. Kusten klar! Snabbt ut nu bara! Gummilisterna i ytterdörren vek sig men igenom kom vi, tjockisen, dramaten å jag :) Nu står klumpen i sopsorteringsrummet med fjärren tejpad på sig och en lapp "Jag fungerar fortfarande! Ta mig om du vill ha mig! I still work! Take me if you want me!!!" Nu har jag ju inte dubbelkollat efter dunsen... lappen skrevs innan ;) Tror dock att den ska få sig en ny partner snart medan jag har min nya älskling här hos mig :)



Nu väntar en helg med extrasyster Cissi! Härliga dagar!


3 kommentarer:

Frun sa...

Hahaha! Borstar tänderna och skrattar. Mannen hyshar så att jag inte ska väcka sonen. Tack för underhållning innan första delen av nattens sömn!

Anonym sa...

Vi har skrattat så vi kiknat här hemma i Ed! Fler blogginlägg önskas!

Elena sa...

Ska försöka med det :) Det är då mycket välkommet att skriva vem man är så att man får veta vem som kiknat! Nu råkar jag ju veta att pappa har träningsvärk i magen efter en stunds skrattande utan ljud, endast ett kippande efter luft ;) Härligt att ett blogginlägg kan roa dig så! Ha ha, skrattar nästan mer åt dig än åt mig själv ;) Kram på er Edare på Skogsvägen! Nu säger Sissi och jag god natt efter en superskön kväll!