tisdag, januari 31, 2012

Min nya älskling!

Å då är man igång! Superkul! Ut på tur, aldrig sur! :) Hela storfamiljen ska gå gå gå, ända till Israel, heja heja! Så nöjd med min lilla vitlila skönhet, min nya älskling ;) Vi kommer stå varandra nära under en lååång tid framöver :D Går som vanligt ut hårt, blir svårt att hålla kvar det, men roligt så länge det varar ;) Man ska vara nöjd så länge man kommer över 10 000 steg per dag, då hurrar nämligen den lilla gubben som ses på displayen, den sträcker upp armarna i luften och är glad för att man lyckats! Sweet :)


Om någon annan får för sig att under en dag gå 25472 steg kommer här några tips:

* om du får idén "ja, vad smart, jag tar mina nya supertajta jeans på mig idag när jag ska gå till skolan 7,4 km, lagom sträcka för att tänja ut dem" så kan jag meddela att det är en mycket dålig idé... speciellt när det är -12 grader ute.

* när det är -12 grader kan det vara en idé att börja använda vantar om man inte gjort det tidigare.

* när du får för dig att även gå hem från skolan kan det vara bra att ta samma väg hem som du tog dit, speciellt när batteriet på iphonen tar slut på helt fel ställe... eftersom du förmodligen följer kartan som finns däri... annars får du gissa vilken väg du ska ta! Typ lyssna efter vart motorvägen kan tänkas ligga ;)

* om du kommer på att det var en dum idé att gå i nya tighta jeans på vägen till skolan, byt byxor när du går hem!

* tejpa hälarna innan du går om du har utstående hälar! ...för att undvika blåsor ;)

Men vad gör skavsår, iskalla ben, frusna händer och urladdad iphone när promenadmiljö kan se ut såhär!? :) Livet är härligt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahaha jag tror jag döööör =) det är bra det kämpa på :)

Frun sa...

Haha! Om ett par veckor kan du ha långkallingar under de där jeansen, om du fortsätter på detta sätt.

Elena sa...

Frun! Man kan ju alltid hoppas ;) Men imorn ska det bli snöstorm, kan försvåra stegandet.

Kära anonym! Vad roligt att du jag kan bidra till lite skratt ;) men vem är du? Kan det vara Anna!?

kram på er

Anonym sa...

Kämpa, kämpa Elena! ;) duktig! Kanske får du på dig två långkallaingar under jeansen om några veckor.. Då behöver du inte frysa om det blir -12.. * Skrattar * ;)

anna sa...

hehe japp anonym är anna tror att jag har förstått hur man gör får att namn ska synas nu :)