måndag, maj 18, 2009

Huvudvärk av lillasysterfasoner

Tiden går så fort... blir tokig! Huvudvärk huvudvärk huvudvärk... räknade dock med att den skulle försvinna idag. Tentan skriven, nycklarna hämtade, packningen igång. Såg fram emot en långhelg med syster Maria! Men vad händer??? Hon hämtar ut biljetterna idag, tar upp och tittar på dem någon gång under dagen och nu??? Nu är de som bortblåsta! HUR ÄR DET MÖJLIGT!?!?!?! JAG BLIR TOKIG!!! HUVUDVÄRK!

För den som inte har annat för sig och vill läsa ett utdrag ur systrarnas msn-konversation kommer det här:

Elena säger (22:19):
har inte börjat packa än.. har gått i ett här..
måste sätta igång
Maria Netskar säger (22:19):
inte jag heller
och jag har tappat bort biljetterna
Elena säger (22:20):
N E J !
du skojar!?!?!?!??!?!?!?!??!
Maria Netskar säger (22:21):
nej jag skojar inte. har hämtat ut dem och lagt i plånboken. nu är de väck!
så irriterande. ska genomsöka hela väskan och gå igenom alla papper och skit.
Elena säger (22:21):
MEN MARIA!!! !!! !!! !!
Maria Netskar säger (22:22):
Jag vet. Men de dyker upp. Var så säker.
Elena säger (22:22):
Nej
Maria Netskar säger (22:22):
too bad.
Elena säger (22:25):
men vad göra?!?!?!?!?!?!
kan de ligga på jobbet???
Maria Netskar säger (22:25):
Ja det är bara att leta.
Elena säger (22:25):
alltså... jag blir tokig här!!! vill verkligen att du ska komma... nu får jag värsta storasystersyndromgrejerna här.. vill lösa det åt dig... men föriallsindar maria!!!
Maria Netskar säger (22:26):
Tat lungt
Elena säger (22:26):
grrrrrrrrrrr
Maria Netskar säger (22:26):
jag är inte ett dugg stressad.
Kan man inte gå till SJ och säga att man har tappat dem?
Elena säger (22:26):
tror du på den själv eller???
Maria Netskar säger (22:27):
varför inte?
de är ju personliga.
Elena säger (22:28):
då får du fixa det imorn
men var har du varit??
vad har du gjort??
hur är det möjligt?
Maria Netskar säger (22:31):
jag har ingen aning faktiskt. vet att jag tog upp och kollade på dem en gång.
Elena säger (22:31):
pust
Maria Netskar säger (22:31):
har det lite rörigt här. de ligger väl i röran.
Elena säger (22:31):
kolla igenom röran
Maria Netskar säger (22:32):
måste skriva omdöme om en elev innan jag lägger mig. och rasta hundarna. så jag hinner nog inte det


Jag säger då det.... småsyskon alltså...

3 kommentarer:

Frun sa...

Hahaha! Jag började leta i natt innan jag gick och la mig, för att förhoppningsvis slippa leta på jobbet. Och jag hittade dem till slut bakom nattduksbordet. Hur de hamnat där har jag ingen aning om. Fick ett städat skrivbord på köpet och det är ju positivt :) Vad var det jag sa... ingen idé att oroa sig!

Fanny sa...

Typiskt storasyster!
Nu får du vara rädd om dig, jag kan slå vad om att du behöver nerverna till nåt annat och att lillasyster är stor nog att ha koll på grejerna.
Ha en underbar packkväll nu och se fram emot att få komma till mysiga BH :) om två veckor är all denna våndan över, njut av det braiga nu!
Pöss!!!
/en annan lillasyster

Elena sa...

bakom nattduksbordet...

lillasyster...

lärare... ;)

skönt att få denna lättnad innan det är dags för dagens packning.

ses imorn då!



Fanny! Kul att du får agera storasyster till mig ibland! ha ha! när jag freakar ut..


kram på er